SØG MENU

Bookingregler

(You’ll find the booking rules in English at the bottom of this page)

 

BOOKINGREGLER & BOOKINGVEJLEDNING

for HUSETS KREATIVE VÆRKSTEDER

 

Ved køb af en værkstedspladsbooking-billet, siger du samtidig JA til at overholde Husets Kreative Værksteders bookingregler, og at du giver samtykke til den nedenstående listede sanktionering.

- Misligholdelse af værkstedernes bookingregler vil blive sanktioneret med sletning af booking uden varsel og uden tilbagebetaling af den slettede pladsbooking-købspris. Ved gentagne overtrædelser, vil man blive blokeret som bruger på Husets Kreative Værksteder.

 

• Ved afbestilling af pladsbooking som sker på kreativ@huset.dk mindst 24 timer før den bookede tid, tilbageføres bookingbeløbet minus det obligatoriske YourTicket-administrationsgebyr. (Husk ved afbestilling at medsende alle dine bookingoplysninger, og allerhelst vedhæfte din bookingbillet - det gør afbestillingen meget lettere for os.)

- Afbestilling af pladsbooking, som sker mindre end 24 timer før den bookede tid, tilbagebetales pladsbookingen ikke.

 

BOOKINGREGLER


Det kræver en pladsbooking-billet at benytte Husets Kreative Værksteder – for at benytte værkstederne skal du som bruger købe en pladsbooking-billet online gennem YourTicket á 40 kr. + gebyr 2,50 kr. (Der er link til pladsbooking gennem YourTicket på værkstedernes underside hér på huset.dk)

 

• VIGTIGT: Du må kun booke én plads ad gangen til hvert værksted – dvs. det er først, når du er mødt op på værkstedet til din bookede tid, at du må booke din næste tid til samme værksted.

 

• VIGTIGT: En pladsbooking er personlig  dvs. sam-booking under ét navn, ikke er tilladt. Din pladsbooking skal følge dig personligt, så dit fremmøde kan blive scannet, når du møder til din bookede tid på værkstedet.


Du skal medbringe din pladsbooking-billet, fysisk eller elektronisk, ved fremmøde på værkstedet, hvor billetten vil blive scannet, og du derefter får udleveret et forklæde.


• ’Forklædeordning’ på værkstederne – Når du møder op til din bookede tid, får du udleveret et 'unikt' forklæde til det givne værksted - og ved bookingtidens ophør afleveres forklædet tilbage til personalet. (Udover forklædets praktiske funktion, kan man med forklædet se, dels at du har booket tid til værkstedet og dels hvilket af vores 3 værksteder, du har booket tid til.)

 

• Det er ikke tilladt at invitere en 'tilskuer' med på værkstedet til din bookede tid - ALLE personer som befinder sig på et givent værksted, skal altså have en pladsbooking-billet, og det gælder også i de tilfælde, hvor et værksted ikke er fuldt booket.

 

• Har du købt en pladsbooking-billet til et givent værksted, er bookingen bindende til dette specifikke værksted – du kan altså ikke ’bytte værksted’ efter fremmøde - også selvom der ikke er fuldt booket på et af de andre værksteder. (Grunden til det er, at evt. ledige værkstedspladser, ligger tilgængeligt for booking online, jævnfør beskrivelsen i afsnittet: ’Ved spontan lyst til Drop-In…’.)


• Ved spontan lyst til et ’Drop-In’ på værkstedet - Det kræver altid en pladsbooking-billet for at komme og arbejde på værkstederne – så tjek, online på YourTicket, om der evt. er ledige pladser på et af værkstederne, for du kan faktisk booke en ledig plads i op til 2 timer inde i et 3-timers bookinginterval.

 

• I følgeskab med en voksen er børn velkomne på værkstedet – det forudsætter at der til barnet købes separat pladsbooking-billet i barnets navn. (Hvis barnet ikke har egen mailadresse, skriv da: 'BARN' og derefter barnets navn, når du booker plads til barnet.)

 

• Du kan altid, i værkstedernes Åbningstid, komme og afhente færdigglaserede værker, uden pladsbestilling.

 

-


• Du kan læse den nye og opdateret ’Brugeraftale’ og ’Brugervejledning’ på værkstedssiden på huset.dk. Brugeraftale og vejledning til værkstederne er en grundlæggende tekst, hvor du som værkstedsbruger kan finde svar på mange af de spørgsmål, som naturligt rejser sig omkring brugen af værkstedet, og samtidig vil det være en retningslinje for, hvordan man arbejder i et værkstedsmiljø, som skal deles mellem mange andre dedikerede brugere.

 

-

 

Vi har i de seneste år oplevet en markant stigning af dedikerede brugere på Husets Kreative Værksteder, og det er vi rigtig glade for og stolte over. Men med den store tilslutning og det høje aktivitetsniveau har det betydet, at det ofte har været svært at få plads på værkstederne.

 

Derfor har vi fra indgangen af 2024 valgt at introducere nogle nye bookingregler, med udspring fra at værkstederne ikke er tænkt som en facilitet for få brugeres masseproduktion - men som et grobundsmødested, hvor folk skal kunne finde plads til at være kreative og produktive i fællesskab.

 

Mange forskellige brugere afføder mange forskellige ønsker til, hvordan den enkelte kunne tænke sig at bruge værkstederne. Men den åbningstid, struktur og arbejdsgang vi praktiserer på værkstederne i dag, er altså dikteret af værkstedsområdets begrænsede fysiske rammer, og i særdeleshed vores overordnede ovnkapacitet, og så selvfølgelig de personalemæssige resurser.

 

Så for at kunne opretholde det høje serviceniveau på vores værksteder samtidig med, at vi imødekommer den store efterspørgsel, har vi besluttet, at det kræver en personlig pladsbillet á 40 kr. for at booke en 3 timers værkstedsplads på et af vores 3 keramiske værksteder. Dette tiltag har i den grad været med til at formindske antallet af ’overbookinger’ samt mængden af pladsbookinger, hvor folk ikke møder op.

 

***

 

The English version of the presentation and guidelines for Husets Form og Glasurværksted (the Form and Glaze Workshop) is still being prepared. Thank you for your patience – please note that some links may not yet be available in English.

 

BOOKING RULES & BOOKING GUIDE FOR

HUSETS CREATIVE WORKSHOPS

 

By purchasing a workshop booking ticket, you agree to follow the booking rules of Husets Creative Workshops and give your consent to the sanctions listed below.

  • Violation of the workshop booking rules may result in your booking being cancelled without notice and without refund. Repeated violations will lead to the user being blocked from using Husets Creative Workshops.
  • If you cancel your booking by emailing kreativ@huset.dk at least 24 hours before your scheduled session, the booking fee will be refunded (minus the mandatory YourTicket administration fee)
  • (Please include all your booking information when cancelling – and ideally attach your ticket – it makes the process much easier for us.)

 

  • If cancellation is made less than 24 hours before the scheduled time, no refund will be given.
 

 

BOOKING RULES

• A valid booking ticket is required to use Husets Creative Workshops. You must purchase a personal ticket online via YourTicket at DKK 40 + an admin fee of DKK 2.50. (You’ll find the booking link on the workshop page at huset.dk.)

 

• IMPORTANT: You may only book one session at a time per workshop. You can only book your next session once you’ve shown up for your current booking.

 

• IMPORTANT: A booking is personal – group bookings under one name are not allowed. Each booking must be tied to an individual user and scanned upon arrival at the workshop.

 

• You must bring your booking ticket, either printed or on your phone, when you arrive. Your ticket will be scanned, and you will receive an apron.

 

The Apron System: When you arrive for your booked session, you’ll receive a specific apron for that workshop. The apron must be returned when your session ends. In addition to its practical use, the apron indicates that you’ve booked a session and shows which of the three workshops you are attending.

 

• Visitors or spectators are not allowed during a booked session. Every person in the workshop must have a valid booking ticket – even if the session is not fully booked.

 

• Once you’ve booked a spot for a specific workshop, the booking is binding and cannot be transferred to another workshop – even if there are open spots elsewhere. (Available seats are always visible online via YourTicket, see the section: "For spontaneous Drop-In visits…")

 

• For spontaneous Drop-In: A booking ticket is always required to access the workshop. You can book a seat up to 2 hours into an ongoing 3-hour session via YourTicket, if space is available.

 

• Children are welcome when accompanied by an adult – but each child must have a separate booking ticket made in the child’s name. (If the child doesn’t have their own email, please enter "CHILD" followed by the child’s name when booking.)

 

• You’re welcome to stop by during opening hours to pick up finished glazed pieces – no booking is required for collection.

 

• (Soon) You can read the updated User Agreement and Workshop Guide on the workshop page at huset.dk. This guide provides answers to many common questions and outlines how to work in a shared creative space alongside other dedicated users.