HUSETS CENSUREREDE KUNSTHÅNDVÆRKERMARKED
Søndag 7. sep. 2025 afholder vi for 21. gang Husets superhyggelige kunsthåndværkermarked.
Kære Kunsthåndværker, designer eller kunstner
Nederst på denne side finder du link til vores skema for ansøgning om deltagelse ved Husets censurerede Kunsthåndværkermarked 2025.
Gennemlæs venligst kriterierne for deltagelse inden du ansøger.
Vi glæder os meget til, at høre fra dig!
Info til ansøgere
Kunsthåndværkermarkedet er et censureret marked, da vi ønsker et bredt, varieret og kvalitetsbetonet udbud af værker. Der vil i år være 41 stande, og fordelingen bliver således: 8 stande indendørs i Husets Galleri og 33 stande, under telte med fast gulv, fordelt i Husets åbne Gårdhave. En stand er lig med et bord på ca. 180 x 75 cm og nærarealet foran og bagved dette - der vil selvfølgelig også være en stol(e) på standen.
På baggrund af tidligere års erfaring, forventer vi som minimum et besøgstal på mellem 2000 og 2500 glade gæster - og der er gratis adgang for publikum.
KRITERIER FOR DELTAGELSE
- Der må kun medbringes, udstilles og sælges kunsthåndværk og design fra egen produktion.
- Du skal være personligt til stede hele dagen. (Åbent for besøgende 10.30 – 16.00)
- Der er kun én stand pr. kunsthåndværker.
- Huset fordeler pladserne.
- Du skal via vores ansøgningsskema indsende 3 billeder af dit kunsthåndværk, samt 2 - 5 linjer om dig, din arbejdsproces og din virksomhed. (Billedestørrelse maks. 2 MB pr. billede.)
- Huset skal have modtaget din ansøgning senest mandag 17. marts 2025.
- Bliver du udvalgt til markedet, siger du samtidig ja til, at de indsendte billeder af dit kunsthåndværk, må bruges af Huset til markedsføring af markedet. (- til facebook, Instagram, hjemmeside samt trykt materiale.)
- Når du ansøger til Husets Kunsthåndværkermarked, vil du automatisk modtage en ansøgningsinvitation til det kommende års kunsthåndværkermarked.
-
Praktisk information vedr. ansøgning
Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest mandag 17. marts 2025
Svar på ansøgning
ALLE ansøgere får tilbagemelding pr. mail, uanset om udfaldet er positivt eller negativt. Er du blevet udvalgt til markedet, får du selvfølgelig yderligere information vedr. indbetaling af dit 'stadepladskøb', din eksakte placering på markedet, hvornår du kan komme og stille op på din stand osv.
(Tilbagemelding fra Huset på din ansøgning, vil i år være medio uge 15)
Delebod
Nej, vi har desværre ikke deleboder. En stand er tiltænkt én Kunsthåndværker / Designer eller ét firma. Er I flere i jeres firma, så vær opmærksomme på at der er et maks. på 2 personer pr. stand.
Hvad koster en stand?
En stand koster 950 kr. I prisen er der inkluderet bord og stol(e) på din standplads, der er et rundstykke + kaffe/te til morgenmad i Husets Café, til frokost serverer vi på din stand en vegansk 'frokostmadkasse' + en flaskevand, og der vil være kaffe/te i løbet af dagen. Og sidst, men ikke mindst, bliver markedet/ du promoveret på Husets SoMe-platforme, som vil ramme mindst 20.000 modtagere. (Betalingsfristen for indbetaling af standbordsplads, vil i år være mandag 5. maj 2025)
Afbud
Ved afbud, som sker 30 dage før markedet, refunderes beløbet for dit 'stadebordkøb'. Når fristen for afbud er overskredet, er betalingen bindende, og standpladskøbet refunderes ikke.
For de udvalgte
- du modtager en mail med alt det praktiske omkring markedet og din standplads m.v.
Lodtrækning på Facebook
Ønsker du at donere et værk til eksponering af dig og markedet via vores meget populære lodtrækninger på Facebook, skal du i ansøgningsskemaet uploade foto af værket, samt angive værdien heraf. (Vi skal her understrege at donation til lodtrækning, er helt frivillig, og har ingen indflydelse i censureringen.)
Adresse
HUSET – Hasserisgade 10 – 9000 Aalborg
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Husets Kreative Værksteder, Per Søndergaard på tlf. 2516 1976 eller på mail til: kreativ@huset.dk