
Emil Palme
Huset Aalborg
Emil Palme præsenterer soloværket Prism i Huset Galleri d. 18. september 2026.
I dette nye værk undersøger guitarist og komponist Emil Palme mødet mellem musik, kunst og natur gennem et helt særligt lydunivers. Prism er skrevet for solguitar og krystalbuer – et eksperimenterende samspil mellem strenge, vibrationer, materialer og rum. Værket tager udgangspunkt i tanken om mennesket som en del af naturen og undersøger vores forhold til omgivelserne gennem lyd. Med fokus på klange skabt mellem vibrerende krystal, træ og metal inviterer Emil Palme publikum ind i en sanselig og fordybende koncertoplevelse. Her bliver musikken ikke blot noget, man lytter til – men noget, der opstår i mødet mellem krop, materiale og sted. Prism udforsker, hvordan lyd kan skabe refleksion, nærvær og en større bevidsthed om vores forbindelse til den verden, vi er en del af. En unik koncertoplevelse i Huset Galleri, hvor musik og kunst smelter sammen i et poetisk og nyskabende format.





