
Oilly Wallace
Huset Aalborg
Oilly Wallace spiller koncert på Huset Aalborg d. 29. januar 2027.
Den prisvindende danske saxofonist, fløjtenist og komponist kommer til Aalborg med sit eget musikalske univers og et stærkt livehold i ryggen. Oilly Wallace har de seneste år markeret sig som en af de mest respekterede musikere på den danske scene – både som solist, komponist og eftertragtet samarbejdspartner. Han har spillet og indspillet med navne som Andreas Odbjerg, Marie Key og Emma Sehested Høeg, men står stærkt i eget navn med en personlig blanding af jazz, pop og sofistikerede arrangementer. Seneste album Sugar Baby Butterfly udforsker inspirationer fra blandt andre David Sanborn, Brian Wilson og João Donato – men med en helt særlig Oilly Wallace-signatur. Hans musik balancerer teknisk overskud med varme melodier, humor, detaljerigdom og en stærk sans for stemning. På scenen får han selskab af Jonathan Bremer på bas, Rasmus Juncker på trommer, Rasmus Sørensen på keys og Johannes Wamberg på guitar. Forvent en koncert fyldt med levende samspil, stærke kompositioner og et band, der folder både jazzens frihed og sangens nærvær ud.





